Dziś otwarte: 8:00 - 19:00
umów jazdę testową
umów wizytę serwisową
Warszawa Żerań
2014.08.26
LEXUS IS 300h LIDEREM SWOJEJ KLASY POD WZGLĘDEM EFEKTYWNOŚCI ENERGETYCZNEJ

Opracowany przez Lexusa nowy hybrydowy zespół napędowy z 2,5-litrowym silnikiem spalinowym, zastosowany po raz pierwszy w tylnonapędowym, całkowicie nowym modelu IS 300h, wyróżnia się dotąd niespotykanym poziomem efektywności energetycznej. Najnowsze wcielenie napędu hybrydowego Lexus Hybrid Drive, za którym stoi wieloletnie doświadczenie inżynierskie i rynkowe, jest w jeszcze większym stopniu przyjazne dla środowiska naturalnego – a przy tym absolutnie bez żadnych kompromisów w zakresie rozwijanej mocy i przyjemności prowadzenia samochodu.

Dysponujący 164 kW (223 KM) mocy, nowy IS umożliwia dynamiczną jazdę z błyskawicznym i płynnym przyspieszaniem. Zgodnie z homologacją na rynek europejski, wielkość emisji CO2 w tym modelu zaczyna się od 99 g/km (1), przy zużyciu paliwa 4,3 l/100 km. Żaden inny luksusowy sedan w segmencie D, czy to z silnikiem benzynowym, czy diesla, a nawet z napędem hybrydowym, nie jest w stanie osiągnąć tak doskonałego rezultatu
W skład zespołu napędowego Lexusa IS 300h wchodzi nowo skonstruowany, 2,5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy o mocy 133 kW / 181 KM, pracujący w cyklu Atkinsona i wyposażony w nowy układ wtryskowy D-4S, podwójny układ zmiennych faz rozrządu VVT-i oraz wysoce efektywny układ recyrkulacji spalin EGR. Z napędzanymi za pośrednictwem elektrycznie sterownej bezstopniowej przekładni napędowej kołami tylnymi, nowy IS 300h rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,3 sekundy i rozwija maksymalną prędkość 200 km/h.

Kierowca ma możliwość przełączania pomiędzy 5 różnymi trybami jazdy, zmieniając w ten sposób charakterystykę zachowania się samochodu i sposób pracy układu napędowego: EV (tylko napęd elektryczny, silnik spalinowy nie pracuje), ECO (minimalizacja zużycia paliwa), Normal (normalna jazda), SPORT/SPORT S (bardziej dynamiczna reakcja na otwarcie przepustnicy i bardziej sportowe działanie układu kierowniczego) oraz SPORT S+ (dodatkowo modulowana sztywność zawieszenia).
Nowy IS dostępny jest również z pakietem F SPORT, w skład którego wchodzą specjalne zestrojenie zawieszenia i elektrycznego wspomagania w układzie kierowniczym, w połączeniu z opcjonalnie montowanym zawieszeniem pneumatycznym o zmiennej charakterystyce oraz specjalnymi elementami stylizacyjnymi nadwozia i wnętrza.

IS 300h jest również pierwszym modelem Lexusa z pełnym napędem hybrydowym, w którym akumulatory trakcyjne ulokowane zostały pod podłogą bagażnika. Jest to kolejny element przyczyniający się do bardziej sportowych parametrów samochodu, poprzez obniżenie jego środka masy oraz umożliwienie uzyskania większej sztywności tyłu nadwozia, a przy tym pozwalający wygospodarować przestrzeń bagażową porównywalną z modelami z tradycyjnym napędem spalinowym – oraz zastosować dzieloną w proporcji 60:40 tylną kanapę.

Śmiałe wzornictwo i ergonomiczne rozplanowanie kabiny, naszpikowanie nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi oraz przyjemność prowadzenia czynią nowego IS 300h mocnym zawodnikiem w strategicznym segmencie D-premium. Zaprezentowany na naszym kontynencie po raz pierwszy na tegorocznym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie, nowy IS pojawi się w salonach europejskich na przełomie czerwca i lipca tego roku.
(1)Od 99 g/km dla IS 300h w wersji ELITE, do 109 g/km dla IS 300h w wersji F SPORT.

jazda testowa
zapisz się